Vrata percepcije – kritika filma Doktor Strejndž

Pročitano:3365 puta

Doktor Stejndž – Doctor Strange
Režija: Scott Derrickson
Glume: Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor, Tilda Swinton, Rachel McAdams
Distribucija: Taramount film

Doktor Stejndž

U neizbežnom omažu i u ovoj Marvelovoj superherojskoj avanturi, tvorac nebrojenih likova koji nam opsedaju bioskope već skoro deceniju – Sten Li čita “Vrata percepcije” Oldosa Hakslija, blaženo nesvestan epske bitke u paralelnim dimenzijama i iskrivljenim percepcijama između čarobnjaka koji se bore za sudbinu Zemlje. Li tom prilikom zabavljen sadržajem zaključuje kako je štivo “urnebesno”, i iako bismo to mogli sporiti, ono što ne sporimo je čista zabava koja dominira još jednom pričom o nastanku konkretnog superheroja kojeg valja uklopiti u sve kompleksniji kinematografski univerzum Marvela.

Doktor Stejndž

Naime, u izvedbi Benedikta Kamberbeča, Strejndž je arogantan, egoističan, nepoverljiv i umišljen, ali i prokleto zabavan i britanski suvo duhovit, iako glumi Amerikanca. Ovaj vrhunski neurohirurg, kada mu posle saobraćajne nesreće ruke postanu unakažene, rešenje traži u mističnom hramu na Nepalu, gde će od drevnog maga kojeg tumači Tilda Svinton otkriti vrata u nove svetove ali i smoći snage da sebe iskupi kroz boj sa zlim silama koje bi da obuzmu naš svet, i šire.

Doktor Stejndž

Scenaristima u Marvelu verovatno postaje sve teže da iz ovih pojedinačnih avantura isključe ostale Osvetnike, ali pomeranjem fokusa na svet magije, i smeštajući sve scene borbi izvan spoznajnog okvira ljudskih pa i superherojskih čula, elegantno rešavaju taj problem ovde, a pritom dobijaju pozornicu za dosad neviđene sudare magijskih veština dok se oko junaka savijaju čitavi gradovi, a kaleidoskopske montaže opčinjavaju vaše očne jabučice, naročito ako se gledaju u 3D-u.

Doktor Stejndž

Prateća ekipa se trudi da postigne nivo i brzinu dosetki koje Strejndž ispaljuje, i tek kad on zaćuti, i oni dobijaju priliku da se iskažu, mada ni ljubavna priča ni prijateljstvo pa čak ni mentorstvo ne dobijaju dovoljno prostora u poređenju sa akcijom, ali nije ni šteta kada smo u prilici da doživimo ovakav skok u novi nivo vizuelnog doživljaja kakav nam “Doktor Strejndž” pruža. Svakako u pitanju film koji se mora videti u bioskopu!