Umetnost gluposti: Kritika filma Zulander 2

Datum objave:15.02.2016

Pročitano:4086 puta

Zulender 2: Zoolander 2
Režija: Ben Stiler
Uloge: Ben Stiler, Oven Vilson, Penelope Kruz, Vil Farel, Kristen Vig
Distribucija: Taramaunt

Verovatno je divno biti Ben Stiler, imati toliko prijatelja koji će se rado odazvati vašem pozivu da svojim prisustvom u sceni ili dve učine zanimljivijim vaš film, i definitivno da je Stileru jako stalo do lika kojeg je tumačio pre toliko godina, a svi ga i dalje vole i žele da vide njegove nove avanture.

Umetnost gluposti: Kritika filma Zulander 2 | Pavle Zelić

Lik u pitanju je Derek Zulender (Stiler), mušku supermodel i povremeno, borac protiv zlih planova poremećenog dizajnera Mugatua (Farel), koji je, zajedno sa svojim najboljim prijateljem i bivšim konkurentom Hanselom (Vilson), nekada suvereno vladao modnim pistama i reklamnim prostorom širom sveta. Ipak, to je bilo pre 15 godina, i scenarista Stiler se lepo zabavlja igrajući se sa idejom zaboravljenih zvezda i njihovog suočavanjem sa činjenicom da nisu baš ono što su bili.

Prvi Zulender je odlično funkcionisao kao ultimativna parodija ne samo modne scene već i 90-ih godina kao cele jedne decenije preteranosti, i novi film pokušava i povremeno urnebesno uspeva da to uradi sa celim novim vekom u nastajanju. Ipak, među zilion fora, neke uspevaju a neke ne, ali je opšti prosek i dalje daleko iznad aktuelnih komedija koje se zaista previše oslanjaju na najprizemniji humor, bukvalno iz WC šolje. Zulander, iako takođe baziran na nedotupavosti glavnih junaka, ih ipak čini ekspertima u potpuno sporednim oblastima analize „izgleda“ prilikom snimanja selfija i slično, a neretko će pokazati i nadljudske pa i natprirodne osobine, polazeći od uvrnute mitologije koje supermodele smešta čak i u Rajski vrt.

Sve što je funkcionisalo u prvom filmu, je na mestu, a jedino smetaju ne baš uspešna rola Dereka juniora, i relativno odsustvo doslednog zapleta koji bi koliko-toliko uvezao sve u nekakvu strukturu. Zato su tu reklama u kojima je Zulender polu čovek polu riba nekada ili u ovom slučaju – krava, Hansel je i dalje zavistan od orgija koje dobijaju i bizarne posledice trudnoće svih, čak i muških i životinjskih partnera, a tu je i konačni „pogleda“ koji Zulenderu daje osobine telekineze. Naravno, ništa bez presmešnog Mugatua, i nove saučesnice Aleksanje Atoz (Vig), a dozu pravog seksipila dodaje i dalje neverovatna Penelopa Kruz.

A propo prijatelja u malim ali zanimljivim ulogama, zaista je teško nabrojati ih, i neki su navodili da ih je preko stotinu, a u pitanju su zaista superzvezde iz svih sfera javnog života, koje sa puno duha prihvataju da ih ismevaju, od pop i rok zvezda poput Džastina Bibera, Stinga, Kejti Peri, preko svih zamislivih modnih dizajnera, Valentina, Hilfingera, Mark Džejkobsa, glumaca Benedikta Kamberbeča, Suzan Sarandon, Bili Zejna, Kifera Saterlenda, Džona Malkoviča, do naučnika Nila DiGrajs Tajsona!?

U zaključku, bilo je lepo vratiti se u svet Zulendera, i ako su glavni akteri voljni, zašto to ne učiniti još koji put, samo bez pauze od decenije i po...