Udario junak na junaka: Kritika filma Kapetan Amerika - Građanski rat

Režija: Entoni Ruso, Džo Ruso
Glume: Kris Evans, Robert
Dauni Junior, Skarlet Džohansen, Danijel Brul
Distribucija:
Taramaunt film

Kapetan Amerika - Građanski rat

Tim iza filma “Kapetan Amerika: Građanski rat" je napravio neverovatno i uistinu neočekivano ostvarenje – bioskopsko iskustvo koje je ujedno i spektakularna akcija, i jedan od najintimnijih superherojskih filmova ikada fokusiranih na karaktere. Umesto velikih stvari koje padaju sa neba što je postao šablon za Marvelove i druge strip adaptacije (uključujući i prethodnog Kapetana Ameriku, podnaslovljenog Zimski vojnik), imamo prave borbe i pesničenja skoro bolna za gledati, i to među bivšim prijateljima, koja odjekuju dublje i jače nego bilo koja kompjuterski generisana eksplozija.

Spiderman: Captain America Civil War

Mešajući komediju i tragediju, Marvel je otišao ka mračnijim tonovima u priči, ali samo do određene tačke, čineći da nas ponovo uzbude stari likovi, uspevajući da uvede nove kao što je Crni Panter, i miljenik publike Spajdermen, koji je u ovoj inkarnaciji najverniji stripu.

Zaplet prati sukob izazvan namerom svetskih vlada, američke pre svih, da stave pod kontrolu Osvetnike, koji su postali globalna, čak i intergalaktička sila i organizacija sama za sebe, zbog čega ih se političari plaše, a obični ljudi im prebacuju sve veći broj žrtava kao kolateralne štete njihovih akcija. Toni Stark – Ajronmen je voljan da potpiše saglasnost kako bi se Osvetnicima upravljalo od strane Ujedinjenih nacija, ali Kapetan Amerika to smatra ograničavanjem njihovih sloboda i odvlači deo Osvetnika na svoju stranu.

Iron Man : Captain America Civil War

No, kada situacija eskalira zbog serije misterioznih terorističkih napada za koje biva okrivljen kapetanov prijatelj iz detinstva i II svetskog rata – Baki Barns, iliti zimski vojnik, više se ne postavlja pitanje ko će šta potpisati, već ko će se naći sa koje strane u klimaktičnom sukobu najvećih zemaljskih junaka na berlinskom aerodromu. U taj fajt se upliću i pomenuti Crni Panter, prvi pravi crni Marvelov superheroj, kralj tajanstvanog kraljevstva Vakanda, u odličnoj interpretaciji Čedvika Bosmana, i Spajdermen – koji je konačno pravi tinejdžer – Tom Holand, klinac koji je oduševljen svim junacima sa kojima se susreće, čak i ako mora da se se istima bije. U suštini, ovo i nije samo “Kapetan Amerika” film, jer upliće skoro sve Osvetnike, minus Hulk i Tor, pa je po tome više “Osvetnici 2 i po”.

Captain America Civil War

Gre’ota bi bilo spojlovati ko ustvari povlači konce cele priče, i tera Marvelove junake da se međusobno tuku do ivice smrti, ali je otkriće više nego osvežavajuće u odnosu na sve preterane negativce iz prethodnih filmova, i ako vam možda samo finale deluje kao antklimaks, onda niste dovoljno obratili pažnju.