Povratak magije – kritika filma Fantastične zveri i gde ih naći

Pročitano:4744 puta

Fantastične zveri i gde ih naći – Fantastic beasts and where to find them
Režija: David Yates
Uloge: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Ezra Miller, Samantha Morton
Distributer: Blitz Film & Video Distribucija d.o.o.

Fantastične zveri i gde ih naći

Novi film iz sveta koji je osmislila književnica Dž. K. Rouling ne može da izbegne poređenja sa (za sada) mnogo poznatijim „Hari Poterom“, ali se na sve načine trudi da bude suštinski različit i pravi početak nove sage koja samo deli univerzum sa pričama o „dečaku koji je preživeo“ i ne mnogo više od toga. Naime, avanture Skamandera „Njuta“ Salamandera, autora naslovne knjige koja će biti udžbenik Hari Poteru na Hogvortsu, se dešavaju u Njujorku, skoro vek pred dešavanja iz Hari Poter serijala i imaju unekoliko drugačiji zaplet. Takođe, to je priča o odraslim ljudima, koji su sve škole davno završili, i iako imamo i neizbežnog velikog zlog maga, ni ta paralela nije očigledna i prava pretnja u ovom filmu leži u jednom neočekivanom suprimiranom mladom i nezamislivo moćnom biću.

Fantastične zveri i gde ih naći

Pravi zamajac priči ipak daju Salamanderove „zveri“, beskrajno imaginativna čudesna stvorenja koja on skuplja u svom koferčiću u kojem postoji ogroman prostor savršen za zoološki vrt ili pre će biti utočište za sve one živuljke koje su u ovo doba proganjane pa maltene i istrebljene.

Fantastične zveri i gde ih naći

Njut tek treba da promeni tu situaciju i utre put drugim ljubiteljima neretko vrlo opasnih ali suštinski dobroćudnih karakondžula kao što će biti Harijev zaštitinik div Hagrid, ali u tome mu svakako ne pomažu njegovi štićenici koji svako malo beže iz pomenutog kofera i prave haos po Njujorku koji je usred prohibicije i nastanka prvih tabloidnih novina.

Fantastične zveri i gde ih naći

Režija i scenario vrlo umešno rešavaju problem pomenutog odmaka koji je neophodan kako bi ovaj serijal u nastajanju stao na svoje noge neretko navrćući vodenicu na humor što osvežava i čini ovaj film izuzetno zabavnim. Glumci su zaista odlični i glavna četvorka protagonista je sa tako kvalitetnom unutrašnjom dinamikom da bi se mogla gledati još nekolicinu filmova. Najzad, vizuelni efekti su još spektakularniji nego u poslednjim Hari Poter filmovima, bez ijednog promašaja u kreaciji i realizaciji natprirodnih stvorenja, i kada se konačno upale svetla u bioskopu, žao vam je da napustite ovaj magični svet.