Osveženi žanr - Prikaz romana Prometejev dnevnik Ivana Brankovića

Datum objave:04.08.2016

Pročitano:4497 puta

“Prometejev dnevnik”
Autor: Ivan Branković
Izdavač: Otvorena knjiga

Roman “Prometejev dnevnik” mladog pripovedača u najboljem smislu te reči – Ivana Brankovića, pisca koji stvara kompjuterske igre i piše odlične knjige, je delo koje se nadovezuje na bogatu žanrovsku tradiciju naučne fantastike i trilera, ali je i obogaćuje novim i svežim postupcima, scenama i likovima. Radnja romana je vezana za misterioznu letelicu, vanzemaljskog porekla, koja posle rušenja u Nemačkoj 1936. godine, daje nacistima nadu da mogu da pobede u nastupajućem ratu, samo ako uspeju da razotkriju njene tajne.

Prometejev dnevnik

Ipak, ovo nije prvo pojavljivanje stranaca sa drugog sveta, i kroz analize prošlosti, Branković nudi intrigantnu reimaginaciju poznate istorije koja je pre svega vezana za pločice – naslovni “dnevnik” koji krije tajne jednog sasvim drugačijeg “Prometeja”. Ono što daje dinamičnost delu jeste radnja u savremeno doba, koja prati agenta Kolmena, naizgled proračunatog plaćenika, čiji se svet ruši kada nepoznate sile maltene u jednom potezu unište organizaciju za koju je radio, ugrožavajući i njegov život. U priču koja neprestano vozi žestokim tempo vrlo brzo uskaču mnogi pitoreskni likovi, uključujući i poznate istorijske ličnosti i preokreti se samo nižu, a tajne umnožavaju i usložnjavaju i nije lako prepričati makar i deo radnje a da se ne pokvari neki od nebrojenih oštrih zaokreta zapleta u novom i neočekivanom pravcu.

Prometejev dnevnik

Autor se ne libi da svoje aktere odvede na egzotične strane lokacije raštrkane u prostoru i vremenu, od Bolivije i Malmea, do antičke aleksandrijske biblioteke i templarskih hramova. Ono što je posebna vrednost ovog romana, je posvećenost detaljima, i osećaj potpune autentičnosti, bilo da se govori o mestu ili epohi dešavanja, tehnikama koje koriste specijalne jedinice, ili pak fizičkim i mitološkim referencama. Branković ne zaboravlja da oživi svoje glavne likove, i učini da nam bude stalo za svakog od njih, zbog čega nas i jače udaraju užasi kroz koje ih provlači.

Ivan Branković

Ivan Branković

Nada postoji, naravno, pa čak i pobeda, ali je pitanje da li je cena koja je za to plaćena pravelika. Što je najavžnije naglasiti na kraju, postoji i nastavak ove priče pod naslovom “Projekat Herkules”, planiran za objavljivanje već ove jeseni, za koji se nadamo da će nas nagraditi odgovorima na nebrojena pitanja koja nisu razrešena u prvom delu ove intrigantne serije u nastajanju.