Grešni junak: Kritika filma DEDPUL

Datum objave:18.02.2016

Pročitano:6462 puta

Dedpul - Deadpool
Uloge: Rajan Rejnolds, Ed Skrein, Morena Bakarin, Ti Džej Miler, Đina Karano, Stefan Kapičić
Režija: Tim Miler
Distributer: MegaCom Film

Posle katastrofalne prve filmske inkarnacije, u sporednoj ulozi u prvom solo filmu o Vulverinu, isti glumac koji je tumačio kultnog Marvelovog junaka Dedpula je sada sam stvorio priliku da se ovaj bezobrazni, postmorderni, presmešni i vrlo, vrlo nasilni strip na dostojan način prikaže na velikom platnu. Rajan Rejnolds je da upotrebimo stripovsku metaforu, kriptonit za filmske blagajne kada glumi u visokobudžetnim ostvarenjima, a naročito strip adaptacijama, počev od “Blejda – trojstvo”, pomenutog “X-men: Poreklo Vulverina” do “R.I.P.D. Panduri za mrtvake” i naravno, njegove najveće bombe, “Zelene svetiljke”. Ipak, sve ukazuje da će taj malerozni niz konačno biti prekinut upravo filmom u koji je uložio sve.

Grešni junak: Kritika filma DEDPUL | Pavle Zelić

Rejnolds je involviran u razvoj ovog projekta već 11 godina, i učinio je mnogo da ga populariše i promoviše, znajući da se ovakva prilika pruža jednom u životu. Filmovi o superherojima retko kad zalaze na teritoriju R rejtinga, računajući uvek na horde maloletnih fanova, ali Dedpul nije takav junak, i ovo nije takav film. Vizija koju nam prezentuje dvojac scenarista u otkačenom uvodu navednih samo kao “pravi heroji ovde” uz nemalo improvizacije glumaca, rođenih komičara je nešto što zaista nikada niste videli.

Pre svega, Dedpul, isto kao što to čini u stripovima je junak koji ruši takozvani “četvrti zid”, odnosno neretko će se obratiti i samoj publici, namigivanjem i znalačkim komentarom, ili baš baš direktno. Takođe, on je svestan da je lik u stripu/filmu, i izruguje se svojim stvarocima, glumcima, producentima pa i celoj industriji. Ipak, ma koliko takav pristup bio svež, ne sme da zavara i odmakne nas od takođe ozbiljnih tema kao što su prava ljubav dvoje potpuno s..banih pojedinaca kao što su plaćenik Vejd Vilson (budući Dedpul) i devojka mu, prostitutka Vanesa. A onda dolazi rak – terminalne faza za Vejda, kome gasi plamičak nade da može da ima normalan život. I ovde film ne uzmiče, već grozne dileme i osećanja izlaže na brutalno iskren način, a tek je užasno pravo-pravcato mučenje kojem podvrgavaju Vilsona u fabrici za super-robove. Mutacija izazvana ovim “tretmanom” mu daje neverovatne moći samozaceljivanja (može čak da izrasta odsečene udove!), što takođe znači da je i njegov rak neuništiv i ta kontinuirana untrašnja borba se ogleda u unakaženoj koži junaka-osvetnika. Nameren da se izleči do kraja, i zatim ubije svog mučitelja/tvorca, super-zlikovca Ajaksa/Frensisa, Vejd konačno postaje Dedpul kakvog znamo i volimo, i kreće na ubilački pohod.

Relativno jednostavna osnovna radnja je osvežena stalnim preskocima između Vilsonove i Dedpulove priče, a dodatak dva X-mena, posebno metalnog džina Kolosusa kome tvrdi ruski akcenat pozajmljuje naš Stefan Kapičić, odnosno Đine Karano kao Frensisovog gorile uspeva da film dodatno izdigne od prostog 1 na 1, i od A do B osvetničkog zapleta.

Pop-kulturne reference, uključujući i neizbežnu mini ulogu Stena Lija i bezbroj masnih viceva i fora praktično u većem delu pretvaraju ovaj film u komediju, a ponajviše u šizofreno iskustvo koje ide od krajnosti fantastične akcije i “krvi do kolena”, preko mračnih preispitivanja neizlečive bolesti, do opšte zajebancije sa gledaocima koji postaju saučesnici u jednom neponovljivom kinematografskom iskustvu.

Sve do nastavka!