Dostojan nastavak omiljene franšize: Kritika filma Star Trek: Izvan granica

Pročitano:4511 puta

Star Trek: Izvan granica – Star Trek Beyond
Režija: Džastin Lin
Uloge: Kris Pajn, Karl Urban, Zahari Kvinto, Sajmon Peg, Zoe Saldana, Sofija Butela
Distributer: Taramaunt

Star Trek

Zvezdane staze (Star Trek) 2016. slave punih 50 godina od kada je Džin Rodenberi osmislio utopijsku budućnost u kojoj posada svemirskog broda Enterprajz, iz Zvezdane flote Federacije planeta hrabro istražuje daleki svemir i bori se da očuva mir u istome. Revitalizovana u dva filma koje je režirao Džej Džej Abrams, i sa novom TV serijom u najavi, bilo je jako važno za celu franšizu da i ovaj film koji dolazi u tako specifičnom trenutku, bude više nego dobar i dostojan prethodnika, kako skorašnjih ali i celog nasleđa Zvezdanih staza. Srećom, to je slučaj, i Star Trek: Izvan granica može ponosno da stane rame uz rame sa najboljim filmovima ali i epizodama serija smeštenih u ovaj univerzum.

Star Trek

Štaviše, mudro izbegavajući pitanja od univerzalnog značaja, i fokusirajući se na dramu vezanu za sam brod, njegovu posadu, i jednu (iako garagantuovsku) svemirsku stanicu, ovaj film podseća na neku od epizoda, samo na steroidima. Jer, iako se kreće u ograničenom prostoru i sa manje likova nego inače, vizuelni spektakl je nikada veći. Zaplet se tiče misije spasavanja srušenog broda, na misterioznoj planeti skrivenoj u maglini nadomak pomenute stanice Jorktaun (vizuelno najuzbudljivijeg efekta celog filma), ali naravno, ništa nije kako na prvi pogled izgleda, i ubrzo se kapetan Kirk (Pajn) i ekipa bore da prežive u sukobu sa neprijateljem koji je neuporedivo dominantniji. Naši junaci će morati da pribegnu najekstremnijim merama kako bi preokrenuli situaciju u svoju korist, a rasplet nudi preokret koji je odjek dilema samog Kirka sa početka priče.

Star Trek

Možda su najuspeliji u celom filmu upravo odnosi između protagonista koji su duhoviti, dinamični i prepuni emocija, naročito u slučaju glavnog trojca Kirk, doktor Bouns (Urban) i Vulkanac Spok (Kvinto), dok im veliku podršku pružaju i nova junakinja buntovna Džejla (Butela) i naravno Skoti (Peg). Ovaj film je pogođen i tragedijom pošto je mladi glumac Anton Jelčin koji glumi Čekova poginuo nakon snimanja, a Zvezdane staze su ostale i bez originalnog Spoka – Leonarda Nimoja, i zbog toga odjavna špica ostavlja knedlu u grlu.

Star Trek

Kad se podvuče crta, najnoviji Star Trek film uspeva na svim nivoima koji najviše vrede: ima uzbudljivu priču, likovi, kako stari tako i novi su uverljiva u svojim delovanjima i motivacijama, a postoji velika količina poštovanja prema zaostavštini epske franšize koja traje pola veka. Ovo je pre svega visoko kvalitetna i veoma “tvrda” naučna fantastika, ali nema manjka smeh i akcije, kako na tlu tako i one smeštene u svemir. Filmovi na osnovu postojećih izvora iz drugih medijala, starih popularnih likova i serijala, sada pravljeni od strane umetnika koji su takođe fanovi nisu više novost, ali direktor Lin i scenarista/glumac Peg uspevaju da budu najbolji primer zašto bi ovo trebalo da bude pravilo u filmu, barem kada je reč o takvim omiljenim pop-kulturnim fenomenima kao što su Zvezdane staze. I kada pred kraj u filmu raspali “Sabotage” od Bisti Bojsa (koja čak ima i važnu ulogu u zapletu), i vi ćete pevušiti stihove i plesati u svojim sedištima kao što to radi i posada U.S.S Enterprisea.