Beograd sam zapalio - prikaz koncerta Đorđa Miljenovića u Elektopioniru

Datum objave:19.03.2018

Pročitano:2654 puta

Datum održavanja: 18.03.2018

By:Pavle Zelić i Katarina Kulić

Lokacija: Elektropionir, Beograd

Retki su stvaraoci koji su toliko smeli, jaki i samouvereni da su u stanju da ponovo izmisle sebe, pa još i u istoj umetnosti. Kralj francuskih vestern stripova Žan Žiro je postao psihodelični revolucionar devete umetnosti Mebijus, Beastie Boys su bili hardkor pankeri pre no što će pomeriti granice hip-hopa, a Stiven King je koristio pseudnim Richard Bachman na nekolicini ranih, uglavnom SF romana. Đorđe Miljenović, aka Wiklukh Sky je učinio upravo to, ali sa dodatnim otežavajućim faktorom sredine u kojoj je dovoljno teško postići ikakvu prepoznatljivost i vernu publiku. „Sam pao, sam se ubio“ i „Amovi“ su metaforično potentna imena dva istovremeno objavljena albuma klasičnog, žestokog, beskompromisnog i brutalno iskrenog roka, koji, iako deluju kao da uspešan hip-hop umetnik sebi puca u nogu kojom inače zabija komercijalne voleje, nisu to ni najmanje. Ipak, morali ste biti u Elektropioniru u nedelju 18. marta, dok napolju provejava bizarno okasneli sneg, da biste shvatili svu genijalnost Miljenovićeve provokacije. Uživo, on i all star bend vrhunskih muzičara iz drugih sastava koji ga verno i umešno prati u jedinstvenom scenskom spektaklu, prosto rečeno – brutalno dominiraju.

Đorđe Miljenović

Nastup je imao i humoristički stand-up momenat u više nastavaka, sa stalkom za mikrofon koji je odbijao poslušnost, ili se prosto raspadao na komade pod neočekivanim naletima Miljenovićeve sirove energije. Energije kojom očarava publiku koja instiktivno reaguje na njegovo golo srce koje nam nesebično baca pod noge a mi mu ga vraćamo usklicima i aplauzima, i tako iz pesme u pesmu.

Čist rock and roll na stejdžu Elektropinira, koji podseća na stejdž legenadrnog Njujorškog CBGB’s kluba bio je prava pozornica za ovog multitalentovanog umetnika koji je veče ispunio svojim brilijantnim pesmama kao što su „Nisam dobro“, „Umirem ti na rukama“, „Oduzeli su mi noć“, „Sjebano“, „Utorak sabajle“, odabranim među mnoštvom grubih bisera sa pomenutih albuma. Ovoj čarobnoj atmosferi pridružila se i Ana Stanić (u roli Debbie Harrie) u pesmi „Ne spavam više“. Publika je želela još i još više, tako da iako se u Cetinjskoj ulici poštuje kućni red, Đorđe je izašao na bis, i publici džentlmenski uslišio želju i odpevao za kraj „Prelepa katastrofa“ i „Ko te laže“. Valja takođe napomenuti da je inspirisan nastup je pratilo i podcrtavalo promišljeno osvetljenje i kvalitetan zvuk zbog kojeg su svi mogući aparati za snimanje radili u overdrajvu.

Đorđe Miljenović

U zaključku, ko nije bio, bez razmišljanja neka ode na sledeći koncert Đorđa Maljenovića, jer je uživo doživljaj vanvremenski, prepun energije, iskrene emocije i na kraju, poezije koja kroz r’n’r zvuči više nego moćno. Do sledećeg koncerta, Đorđe, rock on!