Antiheroji kakve zaslužujemo: Kritika filma Odred otpisanih

Datum objave:05.08.2016

Pročitano:5626 puta

Odred otpisanih – Suicide Squad
Režija: Dejvid Ajer
Glume: Vil Smit, Margot Robi, Džared Leto, Kara Delavinj, Džaj Kortni
Distribucija: Blitz Film & Video Distribucija d.o.o.

Polazeći od dijametralno suprotne polazne tačke u odnosu na Marvelove “Osvetnike”, ubrzano narastajući kinematografski univerzum izdavača stripova DC Comics, sada već evoluiralog u DC Entertainment odnosno za potrebe filmskih franšiza - DC Films, rizikuje poprilično sa nečim što već etablirani veseli i zabavni Marvel prosto nema – film o pravim zlikovcima u glavnim ulogama. “Odred otpisanih” povrh toga, ima i ogromnu odgovornost da podeljene fanove i opštu javnost koja je “Betmena protiv Supermena” ili obožavala ili mrzela, ponovo ujedini u zajedničku publiku koja će pratititi i buduće avanture superheroja kao što su pomenuti dvojac, ali i Čudesna žena, i ostatak Lige pravednika.

Suicide Squad

Da bi to uradili, “Odred otpisanih” je, poput Marvelovih “Čuvara galaksije”, igrao na kartu čiste zabave, ogoljavajući koncept inače neozbiljnih filmova do esencije – želeli ste da vidite gomilu nadrealnih superbića kako se mlate međusobno – izvolite! Usto, vazda mračni tonovi filmova smeštenih u sumornu stvarnost Gotama ili Metropolisa, ovoga puta razbijaju drečavim fluorescentnim tonovima, a ponajviše bezbrojnim tetovažama i ekstravagantnom garderobom protagonist. Zaplet ne može biti prostiji – Amanda Voler, makijavelista u američkoj vladi (zar nisu svi?), želi da okupi tim najgorih od najgorih, koji će pod njenom kontrolom suzbijati pretnje previše prljave ili politički ostetljive za obične superheroje, a usto imati i plan B ukoliko je neki novi Supermen usudi da izazove moć Države.

Suicide Squad

Stoga imamo furiozno izmontirane pozadinske priče pitoresknih junaka kao što je Dedšot – plaćeni ubica koji nikada ne promašuje (Smit u retko dobroj glumačko/zabavčljačkoj formi), Ubica Krok – mutirani polu čovek polu krokodil, Kapetan Bumerang koji je hm. vešt sa bumerangom i ne vadi pivo iz ruke, Katana sa mačem koji uzima duše, pirokinetičar El Diablo i naravno, Džokerova devojka Harli Kvin (Robi), poremećena psihijatrica sa fiksacijom na Betmenovog najvećeg neprijatelja. I sam Džoker, u vrlo originalnoj izvedbi Džareda Letoa, iskače kao pajac iz kutije tu i tamo, i podseća da nam nedostaje ceo film u kojem bismo istražili autentičnu ljubavnu priču ovo dvoje fascinantnih psihopata.

Suicide Squad

Svi pomenuti će se nekako spojiti u sve koherentniji tim, pod nesigurnim vođstvom specijalca Rika Flega, kako bi se suprostavili još jednoj pretnji po svet, i prokleto dobro zabaviti pri svemu tome.