Klub Barutana Beograd

Animal Collective - Njujorška avangarda u Beogradu - REVIEW

Datum objave:23.10.2008

Pročitano:4025 puta

By:Ivan Milan Matić

Da za beogradsku eksperimentalnu scenu još uvek ima nade shvatio sam kada sam na koncertu benda Animal Collective video jednu osobu u publici pored mene kako peva. Činjenica da je dotična osoba znala tekst pesme je za mene bila pravo malo otkrovenje. Publika u kojoj je bilo i dosta poznatih faca sa beogradske muzičke scene je odlično prihvatila svirku u skoro popunjenoj velikoj sali SKC-a. Takav eksperimentalni spektakl u Beogradu nije viđen još od koncerta Mike Pattona

Obzirom da su ovi koncerti bili relativno dobro posećeni, organizatori i promoteri bi definitivno trebalo više pažnje da posvetite dovođenju eksperimentalnih umetnika/bendova i prekinu tradiciju dovođenja bendova koji su na zalasku karijere i koji besomučno recikliraju sopstvene stare hitove.

Beogradska publika se očigledno zasitila bendova koji pokušavaju da na staroj slavi zarade još neki evro/dolar istražujući za njih nova tržišta poput Srbije. Da ovdašnja publika ceni dobar avangardni spektatkl mogli smo se uveriti upravo na koncertu njujorške atrakcije poznate pod imenom Animal Collective.

U pitanju je relativno nov bend (prvi album su snimili 2000. god) koji definitivno svoju inspiraciju crpi iz njujorške alternativne scene. Bend čini četiri muzičara (David Portner, Noah Lennox, Josh Dibb, Brian Weitz) mada njihov lineup nije striktan (u Beogradu su nastupili kao trio). Čak i njihova izdanja nose tu neku dozu opuštenosti – ono što je objavljeno pod nazivom Animal Collective može biti delo svih njih zajedno ali i bilo kog od članova posebno.

U njihovom zvuku se mogu čuti uticaji bendova poput Sonic Youth i Dinosaur Jr, ali ono što je tu posebno interesantno je da za razliku od tih bendova Animal Collective svoj live zvuk mnogo više bazira na elektronskim spravama nego na gitari. Istina, gitare, kao i žive perkusije, takođe su bitan deo njihove svirke, ali većinu zvukova upravo proizvode na razno-raznim analognim elektronskim spravama. Ceo stejdž je isprepletan kablovima i zajedno sa osvetljenjem potseća na scenografiju iz nekog SF filma.

Vokali zvuče potpuno nestvarno i psihedelično, i možda je upravo ovaj aspekt njihove svirke pod najvećim uticajem navedenih bendova, mada i tu ima dosta odstupanja i eksperimentisanja, pa na trenutke možemo čuti reggae ili Native American momente u njihovom pevanju. Na stejdžu su potpuno opušteni i bez neke preterane, odnosno usiljene komunikacije sa publikom prave dobru atmosferu. Svaki čas menjaju instrumente – od analognih ritam mašina, semplera i slične eletronske opreme, do gitara i bubnjeva, jedino je Brian Wietz konstano „vezan“ za svoje live electronics sprave. On je, inače, poznat pod nadimkom Geologist zbog rudarske lampe koju nosi na glavi a koja mu pomaže da svoje spravice vidi u mraku. :)

Generalni utisak je da je ovaj bend definitivno uživao u svom nastupu, što publika ume da ceni i što je i nagradila velikim aplauzom i izmamila momke na bis. Lajtmotiv koncerta je bio neki osećaj totalne opuštenosti i slobode, bar sam ja tako doživeo svirku. Interesantno je da je fotografima bilo dozvoljeno da fotografišu koncert sve vreme, pa smo Stefan i ja dobar deo koncerta proveli ispred bine.

Dakle sve pohvale organizatorima (Popboks i Digimedia) za hrabrost, za organizaciju, kao i za izbor domaće predgrupe (momci i devojka iz benda Petrol su nas odlično pripremili za Animal Collective). Beogradu treba još mnogo ovakvih svirki i nadamo se da nećemo morati dugo da čekamo na sledeći eksperimentalni spektakl.

Diskografija
:

Albumi